Vorige week donderdag stopte opeens de mediabox van UPC. Op het scherm verscheen het startscherm en veel verder kwamen we niet. Na wat resetpogingen de moed maar opgegeven en naar UPC gebeld. Na wat stekkers eruit te hebben gehaald en weer ingestoken en ondertussen nog op wat knopjes te hebben gedrukt komen we tot de conclusie dat er een monteur moet komen. Kosten voor UPC als het idd de mediabox is en anders kost het mij 50 euro. Maar ja, dat ding doet het niet, dus vooruit maar. Het signaal is in orde, dus kabels nog eens controleren hoeft niet volgens de man aan de andere kant van de lijn. Vandaag kwam de monteur. Even de mediabox bekeken en al snel de conclusie – ‘dit is een gangbaar probleem, ik ruil hem om voor een nieuwe’. Hij haalt een nieuwe uit de auto, sluit hem aan en ja hoor, beeld!! Maar dan begint het pas…De nieuwe mediabox moet worden aangemeld bij UPC. Dus bellen (ook monteurs kunnen een hele tijd in de wacht hangen merk ik) en dan krijgen we Besar aan de lijn. Nee, vandaag is een oplossing voor het landenschermprobleem (ik kwam elke keer weer op het startscherm terug, waar je je land kunt kiezen). De oude mediabox moet er weer aan, protesteren van monteur Marco hielp niet, dus alles weer los, nieuwe er weer aan. Besar aan de ene kant moest van alles invoeren en Marco aan onze kant moest van alles uitvoeren. Resultaat… geen beeld en verder dan het landenscherm kwamen we niet. Conclusie van Besar: Omwisselen voor een nieuwe mediabox (zucht). Dus alles weer los, die ene nieuwe mediabox er weer tussen… installatie blijft hangen bij het zoeken naar zenders – bellen naar UPC. Tja, van alles geprobeerd, conclusie ‘iets met deze mediabox’, dus omwisselen. Alles weer los, nieuwe er in. Deze doet helemaal niets. Dus Marco sjokt weer naar de auto, wil ondertussen wél een kopje koffie (hij is al een uur bezig) en nieuwe mediabox er weer tussen. Deze blijft ook hangen bij het zoeken naar de zenders. Signaal is goed en bij UPC komt hij ook niet veel verder. Hij sjokt weer naar de auto en haalt een andere soort mediabox uit de auto. Ondertussen hebben we alle kabels al een keer vervangen en hangt de mediabox ondertussen rechtstreeks aan de ‘groene kabel’ die uit de muur komt. We lijken verder te komen en na lang wachten hebben we bijna beeld. Hij heeft alle zenders gevonden en blijft op het installatiescherm staan. Dus weer bellen naar UPC, want de codes moeten weer doorgegeven worden. Ondertussen heb ik het gevoel dat we de hele helpdesk voor monteurs al gehad hebben. Van deze monteur krijgen we de opdracht om deze mediabox weer los te koppelen en te vervangen voor de mediabox die we een aantal telefoontjes geleden hadden aangemeld, maar die niet verder kwam met het zenders zoeken. (zeer diepe zucht). Maar weet de helpdesk Marco te vertellen: Er is hier een probleem met de server (feest – UPC geeft toe dat er bij hen zelf een probleem is!!!) en daardoor duurt het heeeeel lang voordat de mediabox zijn zenders heeft ontvangen. Marco kan gewoon alles aansluiten en dan moeten we hem gewoon aan laten staan en dan zal vanzelf opeens het beeld verschijnen dat hij alle zenders heeft gevonden en dan zal uiteindelijk ook gewoon weer tv gekeken kunnen worden met de mediabox. We zijn ondertussen bijna 3 uur verder. Gelukkig had Marco hiervoor een paar zeer snelle klanten, dus liep hij nog aardig op schema. Hij noteert ons telefoonnummer en belooft in de loop van de middag even te bellen om te controleren of alles inderdaad in orde is. Ik moet even weg, maar net voordat ik weg wil zie ik opeens beeld op de televisie en ja hoor alles werkt. Ik kan met een gerust hard vertrekken en als ik terug ben, belt net Marco. Ik vertel hem dat het net een uurtje werkt. Dat klopt weet hij, want een uurtje geleden was het probleem ook opgelost bij UPC. Vele monteurs zijn vanochtend bijna hopeloos aan de gang geweest bij mensen met problemen met de mediabox, niet snappend waarom dat ding opeens niet gewoon wilde installeren. Duur dagje voor UPC. Misschien toch eens leren om eerst bij jezelf te kijken als iets fout gaat en daarna pas te kijken wat er bij de klant mis is???
Ik vind het leuk als je reageert. Reacties worden niet direct geplaatst. Ik lees ze wel allemaal. Als je je reactie privé wilt houden.. geef dat dan aan. Dan verschijnt je reactie niet op de website.